Vyučovanie
CHARAKTERISTIKA PREDMETU Výučba fyziky sa spolu s biológiou a chémiou podieľa na rozvíjaní prírodovednej gramotnosti žiaka tak, aby využíval nadobudnuté vedomosti, bol schopný klásť otázky a na základe dôkazov vyvodzoval závery, ktoré vedú k porozumeniu obsahu výučby prírodných vied.
Prostredníctvom tvorby vybraných fyzikálnych (často aj prírodovedných) pojmov sa rozvíjajú žiacke bádateľské spôsobilosti, najmä pozorovať, merať, experimentovať, spracovať namerané údaje tabelárnou a grafickou formou. Súčasťou týchto spôsobilostí sú aj manuálne a technické zručnosti žiaka, schopnosť formulovať hypotézy, tvoriť závery a zovšeobecnenia, interpretovať údaje a opísať ich vzájomné vzťahy.
Vzdelávací štandard ukotvený v učebných osnovách určujú všeobecný základ pre všetkých žiakov. Ich splnenie nie je postačujúcou prípravou na maturitnú skúšku, je pre ňu len východiskom. Nadobudnutie vedomostí a zručností vymedzených v Cieľových požiadavkách na maturantov z fyziky vyžaduje špeciálne zameranú prípravu v rámci vhodne koncipovaných rozširujúcich hodín fyziky a voliteľných predmetov obsahovo a tematicky blízkych fyzike, ktoré škola ponúkne v školských vzdelávacích programoch hlavne v posledných dvoch ročníkoch.
Prostredníctvom tvorby vybraných fyzikálnych (často aj prírodovedných) pojmov sa rozvíjajú žiacke bádateľské spôsobilosti, najmä pozorovať, merať, experimentovať, spracovať namerané údaje tabelárnou a grafickou formou. Súčasťou týchto spôsobilostí sú aj manuálne a technické zručnosti žiaka, schopnosť formulovať hypotézy, tvoriť závery a zovšeobecnenia, interpretovať údaje a opísať ich vzájomné vzťahy.
Vzdelávací štandard ukotvený v učebných osnovách určujú všeobecný základ pre všetkých žiakov. Ich splnenie nie je postačujúcou prípravou na maturitnú skúšku, je pre ňu len východiskom. Nadobudnutie vedomostí a zručností vymedzených v Cieľových požiadavkách na maturantov z fyziky vyžaduje špeciálne zameranú prípravu v rámci vhodne koncipovaných rozširujúcich hodín fyziky a voliteľných predmetov obsahovo a tematicky blízkych fyzike, ktoré škola ponúkne v školských vzdelávacích programoch hlavne v posledných dvoch ročníkoch.
V školskom roku 2022/2023 je povinný počet hodín týždenne:
1. ročnik | 2. ročník | 3.ročník | 4.ročník | spolu |
2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
Príprava na maturitnú skúšku a prijímacie skúšky:
Voliteľný predmet - Seminár z fyziky 3. ročník - 2 hodiny
Voliteľný predmet - Seminár z fyziky 4. ročník - 3 hodiny
Voliteľný predmet - Cvičenia z fyziky 4. ročník - 2 hodiny
Voliteľný predmet - Fyzika v kocke 4. ročník - 2 hodiny
Aktivity vrámci predmetu fyzika:
- Práca s CMA COACH, ARDUINO, ESP 32
- Práca v krúžkoch Príprava na fyzikálnu olympiádu A, B, C, C, Turnaj mladých fyzikov, Fyzika v experimentoch
- Zapojenosť do súťaží Fyzikálna olympiáda, Turnaj mladých fyzikov, Fyzikláni, Fyzikláni online, SOČ
- Spolupráca s CVČ – RCM na Strojárenskej 3 v Košiciach