Exkurzie

Poznávame Nemecko - apríl 2017

V Berlíne sme navštívili rôzne pamiatky – televíznu vežu, Pergamonské múzeum, Reichstag – budovu nemeckého parlamentu, Olympijský štadión, kultúrne podujatie vo Friedrichstadt-Palaste (THE ONE Grand Show), berlínsky múr, koncentračný tábor Sachsenhausen, Cecilienhof v Postupime, zámok Sanssouci, zoologickú záhradu v Berlíne. Žiaci sa zoznámili s reáliami a zároveň sa naučili orientovať vo veľkomeste. Veľmi kvalitní boli aj miestni sprievodcovia, hlavne v Cecilienhof a v Sachsenhausene.

Fotografie je si môžete pozrieť vo fotogalérii.

Exkurzia jazykovedno-dejepisná a umenovedná  Bratislava a Viedeň v dňoch
12.-15.novembra 2015

Na základe záujmu o túto formu poznávania sa zišlo z prvých a druhých ročníkov a zahraničných študentov  tridsať  žiakov, ktorí mali cieľ poznávanie už spomenutých miest a oblastí s nimi spojených, naprieč  kultúrou všeobecne, nemeckou jazykovou kultúrou, históriou, občianskou náukou i geografiou.
Všetky navštívené miesta a objekty boli starostlivo vyberané tak, aby poskytli žiakom ucelené vizuálne a obsahové informácie dlhodobého charakteru.
Dlhodobosť  informácií sa podporila snímaním kamerou a fotografickým aparátom.
Úspech exkurzie, radosť z videného, zážitkov sa prezentoval už na záver exkurzie spoločným programovým pásmom spevu, tanca a hovoreného slova.
Exkuzné putovanie sa ukončilo na Historicko-jazykovednom a umeleckom popoludní, dňa  27.novembra 2011 o 15.hodine v triede I.A

Dejepisno - jazykovo - umelecká a kultúrna exkurzia  zameraná na mestá Bratislava a Viedeň

Trip to Bratislava and Vienna

On the days of 27th to 30th of November I was with Gymnázium Poštova on a trip to Bratislava and Vienna.
            We took off on Wednesday, spent the night on the bus and arrived in Vienna on Thursday morning. There we went to the war museum, to a photography exposition, to the Parlament, to the national library and walked through the city. It is a place full of History and beautiful.
            The second day we went to Bratislava, we also went to museums and walked through the Staré Mesto, visited the Bratislava Castle, the Christmas Markets and, at night, we went to the theater. We also met some exchange students who are living in Bratislava.
            The next day, we went again to Vienna. We visited a beautiful Palace and a museum and went to the Christmas Markets. And the last day we went to Bratislava again, to a museum of weapons of the I War.
            The whole trip was amazing for me. I live in Brazil, a place that is barely 500 years old, so it is incredible to see and be in places that are thousands of years if history. I also made a lot of new friends, practiced a lot of Slovak language and got to talk to the teachers.
            I can only thank for the amazing time and experience I had on this trip. Thank you teachers and students for embracing us exchange students, as a part of your school. And thank you Gymnáyium Poštova for the great opportunity.

Sincerely,
                                             Maria Eduarda and exchange students

Historicko-jazykova exkurzia Karlštejn-Praha-Dresden
(27.10.-30.10.2012)

V dňoch 27.10.-30.10.2012 sa žiaci 2.-4. ročníka s pani prof. Dubíkovou a Karchňákovou zúčastnili historicko-jazykovej exkurzie Karlštejn-Praha-Dresden.

„V Praze je blaze.“ Aj s takými myšlienkami sme odchádzali v neskorých večerných hodinách z Košíc, plný očakávania a napätia. Program 4-dňovej exkurzie bol veľmi bohatý a zaujímavý.

1.deň – Po príchode do Českej republiky sme v ranných hodinách navštívili Karlštejn – zámok rímskeho cisára a českého kráľa Karola IV. Popoludní napriek poriadnej snehovej nádielke sme navštívili tzv. Malú Ameriku.

2.deň – 28.10. majú v Česku štátny sviatok (vznik ČSR). takže ľudí v uliciach bolo pomenej, no napriek tomu sme vychutnali krásu mesta, jeho pamiatky a zákutia. Prezreli sme si Staré mesto a jeho najvýznamnejšie pamiatky: Staromestské námestie, Orloj, Karlov most, Židovskú štvrť a Synagogu, Václavské námestie, Prašnú bránu, Obecný dum, Parížsku ulicu – najstaršia luxusná ulica, Dom s bocianom – najstaršie kníhkupectvo, múzeum čokolády, múzeum stredovekých mučiacich nástrojov.

3.deň – sme absolvovali prehliadku historického centra – Pražský hrad, Zlatá ulička, exkurziu v pivovare, kde sme získali informácie o výrobe českého piva a diplom sládka. Pochutnali sme si aj na dobrej českej kuchyni. Samozrejme nechýbala večerná cesta metrom.

4.deň – V tento deň sme navštívili nemecké mesto Drážďany – Dresden. Dozvedeli sme sa históriu mesta, fakty  1. a 2. svetovej vojny. Boli sme v Galérii starých majstrov v Zwingri,
prezreli sme si zbierku porcelánu, prešli sme centrom mesta a Pragerstrasse, zašli sme do Frauenkirche a vo voľnom čase sme navštívili obchodné centrum. Bola to náučná prehliadka so sprievodcom.

5. deň – Vyčerpaní z cesty v ranných hodinách sme sa vrátili do Košíc, kde už na nás „čakali“
naši rodičia.

Vďaka ukážkovému správaniu sa žiakov nášho gymnázia a prísnych rúk pani prof.Dubíkovej a Karchňákovej, exkurzia splnila svoj cieľ, žiakom priniesla nové poznatky a samozrejme plno zážitkov.

účastníci exkurzie - žiaci III.C

Exkurzia Viedeň - Bratislava
(20. október 2010)

V stredu, 20. 10. 2010, sme sa konečne dočkali! Netrpezlivo sme postávali na parkovisku a čakali na autobus. po jeho príchode nastalo lúčenie s rodičmi, pár krátkych inštrukcií našich pani profesoriek A. Dubíkovej a M. Karchňákovej a mohli sme vyraziť.
Po príchode do Viedne sme hneď zamierili do najstaršieho múzea vo Viedni, Arsenalu. Toto vojensko-historické múzeum svojim návštevníkom lákavou a atraktívnou formou približuje dejiny Rakúska a môže sa pochváliť skutočne unikátnymi exponátmi. Nie každý z nás predsa môže povedať, že na vlastné oči videl uniformu Františka Ferdinanda d´Este´, ktorú mal na sebe oblečenú v čase chýrneho atentátu v Sarajeve. Po návšteve múzea sme sa spoločne pobrali do historického centra Viedne. Ani veľká zima nepokazila familiárnu náladu našej skupiny na čele s uštebotanou sprievodkyňou Jitkou. Prehliadku Viedne sme ukončili návštevou prírodovedného múzea so širokou škálou expo- nátov od klasických „šutrov“ až po fascinujúci svet morských živočíchov. Prvý deň našej ex- kurzie, ktorý sa niesol hlavne v znamení múzeí, sme zakončili prehliadkou neobvyklého Hundertwasserovho domu, kde snáď ani jedna línia nebola tradične rovná. Tento jedinečný architektonický kúsok určite očaril každého. Po dlhej ceste autobusom a pešej minitúre po Viedni sme sa všetci tešili na teplú večeru a zaslúžený oddych v hoteli, hoci vo väčšine prípadov túžba po zábave zvíťazila nad únavou.
Na druhý deň bola v pláne Bratislava. Hneď ráno sme zavítali do Goethe-inšitútu, kde nás už čakala nemecká lektorka a priblížila nám dôležitosť učenia sa cudzích jazykov. Samozrejme komunikovali sme v nemeckom jazyku. Potom sme sa presunuli do budovy televízie Markíza, kde si nejeden z nás vyskúšal, ako by mu pristalo miesto moderátora večerných správ. Krátko nato sme sa pobrali do budovy Slovenského parlamentu. Veľa sme sa dozvedeli o jeho histórii, prezreli sme si rokovaciu sálu a porozprávali sme sa s jedným z poslancov NR SR. Aby sme neboli ukrátení o centrum nášho hlavného mesta, pani Jitka nás viedla po bratislav- ských uličkách a zanietene nám ukazovala historické pamiatky Bratislavy. Prehliadku hlavné- ho mesta sme ukončili návštevou Primaciálneho paláca. Po večeri sme opäť nasadli do autobusu a vyrazili sme na shopping-túru do výnimočného nákupného komplexu Eurovea. Po dni plnom historických faktov nám dobre padlo odreago- vať sa v príjemnom prostredí nákupného centra.
Tretí deň sme strávili opäť vo Viedni. Najprv sme boli pozvaní na vyučovanie do partnerského gymnázia. Pani profesorka Rudolfina Hornbacher nám ako každý rok pripravila občerstvenie – čerstvo napečené koláče (boli chutné) a limonádu. Pán riaditeľ nás privítal, porozprával nám o ich škole a zaželal pekný pobyt vo Viedni. Potom sme navštívili zámok Belvedere, ktorý vo svojich veľkolepých miestnostiach obsahoval nádherné obrazy od rôznych umelcov. V okolí sa rozprestierali krásne zelené záhrady. Pohľad na to bol prekrásny a vzbudzoval v nás príjemné pocity. Neskôr sme zavítali do umeleckého múzea Albertina, kde boli umiestnené známe, ale i menej známe diela od Picassa a Michelangella. Aby sme si mohli odniesťsuveníry z Viedne, mali sme možnosť poprechádzať sa a čo to pokúpiť na Maria Hilfe –Strasse. Po večeri sme sa premiestnili do Incheba Expo Arény v Bratislave, kde sa konal priamy pre- nos semifinálového kola súťaže Talentmánia. Videli sme množstvo známych ľudí, medzi kto- rými bol aj absovent našej školy – Peter Leco.
Posledný deň sme strávili v Budapešti. Vystúpili sme na Gellert, odtiaľ bol úžasný výhľad na celé mesto, ako aj na rieku Dunaj. Nakoniec sme šli do nákupného centra Campona, kde sme navštívili známe Tropicarium. Tam sme absolvovali prehliadku najrozmanitejších morských živočíchov. Napokon sme mali priestor aj na nákupy.
Deň sme zavŕšili cestou domov a celí nedočkaví sme sa tešili na to, ako budeme môcť porozprávať našim najbližším a známym o tom, čo sme videli a zažili.
Táto exkurzia bola už tradične perfektným zážitkom, ktorý nás obohatil o vedomosti v najrozličnejších smeroch, pomohol nám oprášiť slovnú zásobu cudzích jazykov a umožnil nám stráviť pekné chvíle s mladými ľuďmi v kolektíve. Ďakujeme našim pani profesorkám, že nám ju zorganizovali.

Školský rok 1995-1996
Výmenná návšteva študentov nášho gymnázia vo Wuppertale (Nemecko) pod vedením prof. Márie Karchňákovej

Školský rok 1996-1997
December 1996 „Predvianočná Viedeň" - exkurzia do Viedne a Bratislavy, návšteva gymnázia a divadelného predstavenia vo Viedni, prehliadka galérie a návšteva divadelného predstavenia v Bratislave - prof. Angelika Dubíková, prof. Margita Barčanská, telocvikár 1.3.-10.3. 1997 Výmenný pobyt našich žiakov na Gymnáziu Laurentianum Warendorf (Nemecko) - prof. Angelika Dubíková a prof. Dana Bugorčíková

8.5.-12. 5. 1997 Exkurzia do Rakúska - prof. Margita Barčanská

Školský rok 1997-1998
19.4.-26.4.1998 Výmenný pobyt študentov Gymnázia Laurentianum Warendorf v Košiciach (17 žiakov a 3 vyučujúci) - prof. Angelika Dubíková

Školský rok 1998-1999
December 1998 Výmenný pobyt študentov Gymnázia Leonard Basel (Bazilej, Švajčiarsko) v Košiciach - prof. Angelika Dubíková

17.3.-27.3.1999 Výmenný pobyt našich žiakov v spolupráci s Gymnáziom Tomáša Akvinského Košice na Gymnáziu Laurentianum Warendorf (Nemecko) 15 študentov a 2 vyučujúci - príprava a organizácia: prof. Angelika Dubíková, realizácia a dozor - prof. Daniela Štroncerová, prof. Marián Glaubic

Školský rok 1999-2000
September 1999 Výmenný pobyt našich žiakov na Gymnáziu Leonard Basel (Bazilej, Švajčiarsko) - prof. Angelika Dubíková, prof. Daniela Štroncerová

Školský rok 2000-2001
Jún 2001 Výmenný pobyt našich žiakov na Gymnáziu Laurentianum Warendorf (Nemecko) - prof. Daniela Štroncerová, prof. Marián Glaubic

Školský rok 2001-2002
26.5.-2.6.2002 Výmenný pobyt študentov Gymnázia Laurentianum Warendorf (Nemecko) v Košiciach v spolupráci s Gymnáziom Tomáša Akvinského Košice –prof. Angelika Dubíková, prof. Daniela Štroncerová

9.6.-14.6.2002 Výmenný pobyt študentov Gymnázia Leonard Basel (Bazilej, Švajčiarsko) v Košiciach - 12 žiakov a 2 vyučujúce, prof. Daniela Štroncerová, prof. Angelika Dubíková

Školský rok 2002-2003
9.9.-17.9.2002 Výmenný pobyt našich žiakov na Gymnáziu Leonard Basel (Bazilej, Švajčiarsko) - 13 žiakov a 2 vyučujúce - prof. Daniela Štroncerová, prof. Angelika Dubíková

Viedeň našimi očami
(6.-8. novembra 2003)

Do Viedne sme išli po prvýkrát plní očakávaní, že uvidíme veľa krásnych a zaujímavých historických pamiatok i novších pozoruhodností.
Z Košíc sme vyrazili okolo jedenástej v stredu v noci. Prešli sme celým Slovenskom s menšími zastávkami. Okolo šiestej sme dorazili do Bratislavy, kde k nám pristúpila sprievodkyňa pani Jitka. Po chvíli sme už stáli na hraniciach, kde sme sa dlho nezdržali a vďaka našej sprievodkyni sme sa náhlili do Viedne.
Asi po hodine sme dorazili k predmestiu Viedne. Kým sme sa dostali do centra, prešli sme krásnymi ulicami a dozvedeli sme sa veľa nových u užitočných informácií o Viedni i jej okolí. Najprv sme išli do prekrásneho múzea Arsenal (Kunsthistorisches Museum). Tam sme si prezreli zbrane, oblečenie a pozostatky z 30-ročnej, prvej a druhej svetovej vojny.
Po tejto zaujímavej exkurzii sme sa presunuli na najkrajšie viedenské námestie „Maria-Theresia-Platz“. Naša šarmantná a sympatická sprievodkyňa nás previedla po ďalších zaujímavých pamiatkach a ukázala nám aj svetovú raritu – nádherné kone zvané licipány a princeznú známu po menom Sissi, ktorá bola svojho času najkrajšou ženou Európy. Po tejto vyčerpávajúcej exkurzii sme sa dostali do centra na Stephansplatz, kde sa nachádzal skvost gotiky – Dóm svätého Štefana. Potom sme si podľa vlastného uváženia mohli sami pozrieť časť centra Viedne, pochodiť po moderných a extravagantných obchodoch.
Keď sme si všetko, čo sme chceli, prezreli, zamierili sme späť k hraniciam a následne do Bratislavy. Večer ubehol rýchlo.
Svitol druhý deň naše exkurzie, ktorý sme strávili v našom hlavnom meste Bratislava. Ráno sme vyrazili na verejnú generálku muzikálu „Vlasy“, ktorý nám vybavila pani profesorka Dubíková. Muzikál každého nadchol. Po predstavení sme sa vybrali spolu s pani profesorkou Karchňákovou za známou herečkou a speváčkou Katarínou Hasprovou. Poprosili sme ju o interview, urobili sme si s ňou niekoľko záberov a išli sme pozrieť pánov poslancov do Národnej rady Slovenskej republiky. Opäť vďaka našej pani profesorke Karchňákovej sme sa dostali do vnútra a mohli sme vidieť, kde a ako slovenskí poslanci pracujú. Vrcholom tejto návštevy bola rokovacia sála, kde sme mohli vidieť moderné hlasovacie zariadenia a vyskúšať si poslanecké sedadlá. Pohľad zo strany parlamentu na Bratislavský hrad bol tiež nádherný. Opäť sme si prešli centrum a pozreli si zaujímavosti nášho hlavného mesta, ako napríklad Dóm svätého Martina alebo budovu Univerzity Komenského. Prehliadku mesta sme ukončili návštevou Primaciálneho paláca. Ani sme si to neuvedomili a už sme museli frčať na večeru do nášho útulného hotela. Tento večer bol oddychový. Mohli sme sa celé štyri hodiny „špacírovať“ po najväčšom bratislavskom nákupnom centre „Aupark“. Do hotela sme sa vrátili všetci unavení a išli sme rovno do postele.
Zavčas rána sme už pobalení vyrazili smerom na Viedeň. Opäť sme sa ocitli v centre Viedne, v blízkosti známej ulice Mariahilfe Strasse, kde sme mali rozchod. Poslednýkrát sme mohli preskúmať centrum Viedne a ukončiť naše potulky po meste. Potom sme zamierili do najzvláštnejšieho domu vo Viedni – k Hundertwasserhaus. Bol mimoriadny svojím architektonickým spracovaním (oblé tvary a sýtosť hlavne teplých farieb). Zaujímavé na ňom bolo aj to, že na streche sa nachádzala celá „botanická záhrada“. Vyvrcholením naše exkurzie bol prekrásny „rakúsky Versailles“, na ktorý len tak ľahko nezabudneme. Bolo to letné sídlo Habsburgovcov, inak zvané Schönbrunn. Uchvátil nás svojou nesmierne veľkou rozlohou a architektonickými detailami. Po tejto poslednej prehliadke sme nasadli do autobusu a vydali sa späť do Košíc.
Domov sme sa vrátili scestovaní a svetaskúsenejší, pripravení na ďalšiu zaujímavú exkurziu za novými vedomosťami a zaujímavosťami.

Dubík, Hlebaško

Exkurzia Viedeň - Bratislava

(10. - 11. marec 2003)

V dňoch 10. a 11. marca 2003 sme sa zúčastnili na dejepisno-jazykovej exkurzii v Bratislave a Viedni.
Po celonočnej únavnej ceste sme ráno dorazili do Bratislavy. Ako prvé sme vyzdvihli našu sprievodkyňu a začala sa prehliadka mesta. Videli sme mnoho pamätihodností ako Slavín, Dóm svätého Michala, Bratislavský hrad a Staré mesto. Najzaujímavejšia pre nás bola návšteva parlamentu, kde sme mali možnosť vidieť zasadaciu miestnosť Národnej rady Slovenskej republiky a stretli sme aj niekoľko politikov. Potom nasledoval dlho očakávaný obed a večer sme ukončili návštevou divadelného predstavenia „Klietka bláznov“ v divadle Astorka.
Druhý deň sa niesol v znamení Viedne. Už v skorých ranných hodinách sme opustili naše hlavné mesto a už o pár hodín sme sa predierali ulicami preplnenej Viedne. Keďže Viedeň je veľká, tak sme väčšiu časť prehliadky mesta absolvovali v podobe okružnej jazdy. Videli sme palác Habsburgovcov – Hofburg, Hundertwasserhaus (ekologický dom svetoznámeho architekta), ale aj Stephansdom, pri ktorom sme mali rozchod na obed. Po prehliadke mesta sme navštívili gymnázium v centre Viedne, kde sme sa zúčastnili na jednej vyučovacej hodine. Bola to pre nás zaujímavá skúsenosť vidieť vyučovanie aj v inom štáte ako na Slovensku.
Cestou domov sme sa ešte zastavili v obchodnom centre pri Viedni na menšie nákupy.
Táto exkurzia bol pre nás veľmi poučná a zažili sme aj kopu zábavy.

Správa o exkurzii

V dňoch 11.–13. novembra 2004 sme sa zúčastnili na historicko–jazykovej exkurzii v Bratislave a vo Viedni. Cieľom exkurzie bolo priblížiť žiakom históriu a kultúru nášho národa, zoznámiť sa s hlavným mestom Slovenska a hlavným mestom Rakúska.
Prvý deň sme navštívili Viedeň, absolvovali sme prehliadku mesta, spoznali letné sídlo Habsburgovcov Schönbrunn, ako aj ich zimné sídlo Hofburg. Navštívili sme historické múzeum Admirál a Hundertwasserov dom, kde sme si prezreli výstavu a spoznali jeho architektúru.
Druhý deň sme mali program v Bratislave. Zabezpečená bola prehliadka mesta, ktorá sa začala na Slavíne. V centre mesta sme si prezreli Primaciálny palác a historickým jadrom mesta a potom sme sa presunuli na Hrad. Prehliadku sme ukončili návštevou múzea historických klenotov. Potom sme navštívili parlament, kde sme mali besedu s poslancom Čaplovičom. Večer sme boli na divadelnom predstavení „Vlaky odchádzajú” v divadle Astorka.
Tretí deň sme cestovali opäť do Viedne, kde sme navštívili Wiedner Gymnázium.
V rámci dňa otvorených dverí sme si mohli prezrieť celý areál školy a zúčastniť sa aj na hodinách cudzieho jazyka (angličtiny). V odpoludňajších hodinách sme sa boli pozrieť na otvorenie vianočných trhov pred radnicou. Vo večerných hodinách sme odchádzali do Košíc.
Ubytovanie bolo zabezpečené v Bratislave v hoteli Plus s polpenziou. Taktiež bol zabezpečený sprievodca, ktorý nás veľmi zaujímavo informoval o kultúrnych a historických pamiatkach Bratislavy a Viedne.
Exkurzia sa páčila, žiaci boli nadšení a z exkurzie si odniesli hodnotné zážitky.